Nedenfor har vi samlet de mest oftest stillede spørgsmål, som vi får fra vore kunder. Finder du ikke svar på dine spørgsmål her på siden, er du meget velkommen til at sende os en mail på [email protected] eller ringe til os på tlf.nr.: 35 85 80 12.
1. Leverer I over hele landet?
- Ja, vi leverer til alle byer i Danmark, store som små. Vi sender blomster til alle byer, uanset om din modtager bor i Aalborg eller Randers. Gælder også levering til ikke brofaste øer.
2. Hvorfor kan jeg ikke vælge udbringning til i dag, når I skriver, at I har samme-dags levering?
- For at vi kan garantere dig, at din bestilling bliver leveret samme dag i hele landet, er vi nødt til at overholde deadlines for de landsdækkende butikker. Skulle deadline være overskredet, er du velkommen til at gennemføre din bestilling, og vi skal gøre alt, hvad vi kan, for at din bestilling kommer ud samme dag. Vi kan bare ikke garantere, at det kan lade sig gøre, hvorfor din bestilling kan risikere at blive leveret på den følgende hverdag.
3. Hvorfor findes der produkter, som jeg ikke kan købe?
- Flere af produkterne indeholder blomster, som kun sælges på bestemte tider af året, og som ikke kan skaffes uden for sæson. Derfor kan disse produkter kun købes på de dele af året, hvor vi ved, at blomsterne forhandles. På den måde får du leveret det, som du har bestilt - hver gang.
4. Hvorfor kan jeg ikke få sendt noget ud til under DKK 100,00?
- Det er ressourcekrævende at have en chauffør til at køre med blomsterleveringer, og derfor er der et minimumsbeløb på DKK 100,00.
5. Hvor kan jeg ændre antallet af produkter?
- Når du har lagt et produkt i kurven, så går du tilbage igen og finder et nyt produkt og trykker på knappen hvor der står "Læg i kurven".
6. Hvorfor skal jeg oplyse modtagers telefonnr.?
- Det sker, at modtager ikke altid er hjemme, når vi kommer frem med din hilsen. For at vi kan yde den gode service, vi ønsker overfor vore kunder, er det vigtigt for os, at vi kan komme i kontakt med modtager, hvis det skulle ske, at modtager ikke er hjemme, når vi ankommer med din bestilling. I tilfælde af at vi ikke har fået lov til enten at stille hilsenen ved døren eller aflevere den til naboen, er det nemmeste, hvis vi direkte kan aftale med modtager, hvordan vi tackler situationen nemmest.
Bemærk: Hvis du ikke ønsker, at vi tager kontakt til modtager på noget tidspunkt, noter da venligst dette i bemærkningsfeltet.
7. Hvor kan jeg skrive en bemærkning til jer, hvis jeg har specielle ønsker og behov?
- Under leveringsdetaljer i bestillingsflowet, er der et bemærkningsfelt. Her kan du kort skrive, hvis du har bestemte ønsker og behov, du ønsker opfyldt, så skal vi gøre alt hvad vi kan for at indfri dem.
8. Hvis jeg har givet lov til at blomsterne må sættes foran døren, og det er frostvejr/varmt udenfor, hvad gør I så med blomsterne, som ikke kan tåle frost eller høje temperaturer?
- Vejrlige forhold spiller en stor rolle, når vi skal levere din bestilling. Fx er det i vores øjne ikke forsvarligt at stille en flaske vin og en buket udenfor ved en dør om vinteren i frostvejr. Både vin og blomster tager skade af den lave temperatur.
Ligeledes gælder det på de varme sommerdage. Det ligger os meget på sinde, at din bestilling bliver leveret på bedst mulige måde, hvor vi sikrer os, at blomsterhilsenen ikke tager skade. Derfor stiller vi aldrig en bestilling ved døren, hvis vores vurdering er, at leveringen tager skade, medmindre vi udtrykkeligt har fået besked fra afsender om at gøre det.
I sådanne tilfælde fraskriver vi os ethvert ansvar for bestillinger, der evt. tager skade af behandlingen.
9. Tilbyder I levering om søndagen?
- I nogle dele af landet leverer vi om søndagen. Bl.a. leverer vi blomster om søndagen i København og Nykøbing Sjælland. Vi udvider hele tiden, så vi kommer til at tilbyde søndagslevering af blomster og gaver i flere dele af landet i fremtiden.
Når Valentinsdag falder på en søndag, leverer vi i HELE landet.
Mors dag falder hvert år 2. søndag i maj, og på denne dag, leverer vi også i HELE Danmark.
10. Hvorfor kan I ikke garantere samme-dags levering på bestillinger med begravelsesbånd?
- Ikke alle florister trykker båndene selv. Derfor skal de, der ikke har en båndmaskine, bestille båndet ved en leverandør, hvorfor der kommer leveringstid på båndet.
Vil du gerne købe et bånd til din begravelsesblomst, men mangler du idéer til, hvad der skal stå på det?
11. Hvorfor skal brudebuketter bestilles 5 dage før levering/afhentning?
- De skal bestilles 5 dage før levering/afhentning, så den lokale florist kan sikre sig udvalget at de ønskede blomster, som er afbilledet. Dette er en minimumsforudsætning for, at brudebuketterne kan udføres som afbilledet i form og farve, stil og størrelse.
Der tages alligevel forbehold for sæsonudsving og udsolgte varer.
12. Jeg har en hilsen der SKAL leveres i dag, hvor tidsfristen er udløbet, hvad gør jeg?
- Vi vil altid gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe i dig, hvis du står i en nødsituation, og bare har brug for at få bragt din blomsterhilsen ud, selvom deadline er overskredet, og du måske sidder på den anden side af jorden.
Tag kontakt til os med det samme pr. telefon på 35 85 80 12, så kan vi få en dialog, om hvad det er for en blomsterhilsen, du ønsker, skal bringes/afhentes, hvor og hvornår det skal være. Vi kan som regel hurtigt give et klart svar på, om opgaven kan løses, så fortvivl ikke - ring endelig!
13. Jeg har aldrig bestilt blomster til en begravelse før, hvordan ved jeg, at jeg gør det korrekt?
- Hvis du følger vores bestillingsflow gennem hele din bestilling, har vi sørget for, at du bliver gjort opmærksom på alle de vigtige punkter og informationer, der er vigtige at få udfyldt.
Her kan du læse vores guide til at skrive en sidste hilsen til en begravelse.
Her kan du læse vores guide til hvad der kan stå på et bånd, hvis du måtte ønske at få det sat på begravelsesbinderiet.
Er du på noget tidspunkt i tvivl om noget i forhold til bestillingen, eller hvordan kortet skal udfyldes mm., står vi til rådighed pr. telefon på tlf.nr.: 35 85 80 12. Vi træffes på følgende tidspunkter: mandag-fredag kl. 9.00 - kl. 16.00 og lørdag kl. 9.00 - kl. 13.00.
Du er også altid velkommen til at kontakte os pr. mail: [email protected].
Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser inden for 24 timer.
14. Hvordan ved jeg, at min bestilling er blevet leveret rettidigt, og er modtaget af rette vedkommende?
- På din ordrebekræftelse, du motager pr. mail, er der et link du kan trykke på, for at se din ordre. I en stor del af landet tilbyder vi Track and Trace, og vi udvider hele tiden, så denne service vil blive landsdækkende. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker vished om, hvorledes leveringen er sket. Vi svarer hurtigst muligt, enten på tlf. 35 85 80 12 eller [email protected]
15. Kan jeg bestille blomster online til afhentning i blomsterbutikken i Odense?
Ja, når du går igennem bestillingsflowet, kan du vælge, om du ønsker at få ordren leveret, eller om du ønske at afhente den i Bloomit Odense.